9 August, Ziua în care Rudolf Diesel a primit brevet pentru motorul ce îi poartă numele.
9 August ca zi istorică, Ziua în care Rudolf Diesel a primit brevet pentru motorul ce îi poartă numele.
În urmă cu 118 ani, pe dată de 9 august 1898, germanul Rudolf Diesel a primit brevetul pentru motorul cu ardere internă, unde combustibilul nu este aprins prin scânteie, ci prin compresie.
Încă din copilărie, Rudolf Diesel arată rezultate excelente la învățătura, iar în anul 1880 acesta a terminat Școala Tehnică Superioară din Munchen cu cele mai bune rezultate din toată istoria instituției.
Realizarea unui motor cu aprindere prin compresie a fost rezultatul a multor ani grei de muncă.
În anul 1890 Rudolf Diesel înainta teoria sa în crearea unui astfel de motor, iar în anul 1893 acesta a primit și un brevet pentru construcția unui astfel de propulsor, creând și un exemplar experimental.
În Anul 1897 inventatorul a reușit să asambleze un motor funcțional, propulsorul său diesel de doar 20 de cai putere.Toată construcția nu ar fi încăput în mașinile tradiționale, lungimea să fiind de 3 metri, iar greutatea de 5 tone.
Reușita primului motor diesel făcut, arăta randamentul ce era de două ori mai mare decât cel al turbinelor cu abur folosite pe vase maritime (26% vs 12%), astfel că multe companii din diferită țări s-au arătat interesateimediat de această invenție.
Că urmare a realizării sale, Rudolf Diesel nu numai că vindea licențe pentru dreptul de a-i fi folosită proprietatea, ci acesta a construit și o uzină unde se produceau astfel de propulsoare.
Invenția sa, motorul și succesoarele sale, sunt cunoscute ca și motoarele diesel de astăzi.